Prípadová štúdia – 3 izbový byt Donská

DÔKAZ, ŽE FACEBOOK PREDÁVA !

Nie je to tak dávno, čo mi jedného dňa zavolal jeden pán s prosbou o pomoc pri predaji bytu. Nevedel som kto to je, odkiaľ má moje číslo a o aký typ spolupráce pôjde, ale dohodli sme si stretnutie. Vo dverách ma privítala mladá rodinka s krásnou dcérkou a pri prechode cez prah bytu, som neveril vlastným očiam. Za vchodovými dverami sa skrýval nádherný a moderne zariadený 3 izbový byt a popravde, bol som z neho nadšený. V ten moment som si už predstavoval v hlave tú prezentáciu a ako sa s ňou budeme s mojou partiou hrať.

Sadli sme si do obývačky a majitelia bytu mi vysvetlili ich potrebu riešiť predaj bytu. Snažili sa o to už začiatkom roka po svojej línií a ako to býva zvykom, zverejnili svoj inzerát na bazoš. Miesto záujemcov sa dočkali telefonátov realitných maklérov, ktorí s fotkami na Iphone nemali veľkú šancu na úspech. Tak vkusný byt si zaslúžil lepšiu prezentáciu ako toto (mal som možnosť vidieť pár inzerátov na bazoši a naozaj sa to nedalo porovnať s realitou). Miesto zvýraznenia pozitív a svetlosti tohto bytu, ho zabíjala neprofesionalita.

Niekoľko rovnakých inzerátov bytu, slabá propagácia a žiaden záujemca prinútili majiteľa po čase inzerát stiahnuť a nachvíľu pozastaviť predaj.

NAŠLI MA NA FACEBOOKU

Každú nehnuteľnosť, ktorú predávam, prezentujem aj na facebooku. Ak si však myslíte, že skopírujem link inzerátu na svoju nástenku a dúfam, že mi niekto z mojich 450 priateľov zavolá a kúpi si ju, tak sa mýlite a mýlil by som sa aj ja. Facebook je naozaj veda a platenou facebook reklamou vieme zasiahnuť tisíce ľudí a navyše zasiahuť vybranú cieľovú skupinu. Predsa nebudem cieliť na 4 člennú rodinu, ak predávam garsónku 😊

Majiteľom bytu sa moje videoobhliadky prehrávali na facebooku, reklama odkazovala na web stránku nehnuteľnosti s podrobnými informáciami a to bol dôvod, prečo si ma vybrali. Potrebovali urobiť niečo viac, aby sa predaj bytu vydaril podľa ich predstáv a koncom roka sa mohli spokojne presťahovať do nového domu. Zo správania majiteľa bytu bolo evidentné, že má trošku pochybnosti, nakoľko predchádzajúce spolupráce s maklérmi nedopadli podľa predstáv. Dohodli sme sa na spolupráci a pár dní nato sme spustili predaj bytu. Do éteru išla táto videoobhliadka a myslím si, že sa podarila. No bodaj by nie, ak pracujete s takým materiálom 😊

 

Poctivá príprava

Keď som uvažoval nad tým, ako uchopíme celý predaj a komu ho budeme predávať, vŕtala mi v hlave stále jedna vec. Ľudia sú otrávení neskutočnými zápchami, ktoré sa tvoria pri vjazde na toto sídlisko. Musel som ľudom ukázať, že to neplatí pri tomto byte a dostupnosť je vynikajúca. Nehovoriac o okolí bytu, ktoré bolo doslova obklopené pre život nevyhnutnými službami. Či je to nonstop otvorená pohotovosť, pošta, potraviny, materská a základná škola a zelene toľko, že musíte kľučkovať medzi stromami. Toto bolo rozhodne niečo, čo som chcel ľudom ukázať tiež. V tom momente bola cieľová skupina úplne jasná, chceme typovo rovnakých ľudí, ako boli samotní majitelia. Mladí dynamickí rodičia, ktorí si vážia svoj čas a ocenia skvelú dostupnosť a občiansku vybavenosť naokolo. Kde z okna kuchyne môžete vidieť svoje dieťa behať po školskej záhrade a na druhej strane máte z obývačky výhľad na ihrisko v parku.  
Tešil som sa nato, ako to všetko ukážem vo videoobhliadke a uvedomoval som si aj dôležitosť času, ktorý chcú majitelia bytu využiť inak, ako každodenným absolvovaním obhliadok. Záujemcovia musia byť dokonale informovaní a nič ich nesmie na obhliadke prekvapiť, nato nám dokonale slúži 3D virtuálna prehliadka, ktorá veľmi pomáha nájsť naozaj relevantného záujemcu.  

AJ PRI PREDAJI POMOHLI SOCIÁLNE SIETE

Až samotný predaj ma utvrdil v tom, že vďaka facebooku som túto zákazku nielen získal, ale pomohol mi aj pri samotnom predaji. Po spustení predaja na realitných portáloch a sociálnych sieťach sa na telefonáty nemuselo čakať dlho a už po 4 dňoch sa zaplnil  1. obhliadkový termín, na ktorom sme privítali 6 záujemcov. Nebolo pre mňa prekvapením, že sa byt každému páčil, ale že mi na ďalší deň potvrdia záujem o kúpu až traja zo šiestich ľudí, som nečakal. Dvaja z týchto šiestich záujemcov našli ponuku práve na facebooku v podobe videoobhliadky a aj keď si byt nakoniec nekúpili, ukázal sa zmysel sociálnych sietí. Možno práve vďaka veľkému počtu záujemcov o obhliadku, si každý z nich uvedomoval nutnosť rýchlejšie sa rozhodnúť. Čo bolo hneď na druhý deň. S majiteľmi sme sa jednoznačne zhodli, že ideálne možnosti financovania a príbeh, ktorým nás záujemca dokonale oslovil, boli základným kameňom pri rozhodovaní. Aj keď 90% záujemcov tvorilo presne nami zvolenú cieľovú skupinu, byt nakoniec kúpila pani, ktorá na tejto ulici vyrastala a vo vedľajšom vchode bývala jej mama. Motiváciu kúpiť tento byt preto mala naozaj veľkú, čo bolo skutočne cítiť.

Mohli sme cenu ešte navýšiť a zarobiť majiteľovi viac peňazí, keďže záujemcov bolo viacero?
Mohli.
Ale situácia a plán si žiadal riešenie na istotu a toto bolo rozhodne jedno z nich. A to je mojou hlavnou úlohou, vypočuť si predstavy klienta a urobiť všetko preto, aby som ich naplnil.  

Zobraziť ďalšie referencie?

Porozprávajme sa:

0911 337 969

alebo

info@ladislavsostak.sk

Bezplatný návod

*Časovo limitovaná ponuka

Ebook: 5 najčastejších chýb, kvôli ktorým predáte vašu nehnuteľnosť za menej peňazí