Prípadová štúdia – 3 izbový byt Meteorová

„Laci potrebujem predať byt“.

Každý maklér mi dá za pravdu, že toto je najkrajšia veta, ktorú chceme v rámci práce počuť čo najčastejšie. No a presne takto začala naša budúca spolupráca s mojím kamarátom, ktorý ma takto oslovil na futbale, ktorý chodíme spolu hrávať.

Samozrejme, stále tam nejaký háčik je a inak tomu nebolo ani v tomto prípade. Predaj už totiž prebiehal asi mesiac cez 2 realitné kancelárie a dokonca maklérky boli jeho známe. Bolo mi jasne povedané, že exkluzivitu teraz nedostanem a predávať byt s inými maklérmi som nechcel.

Takto určite nepracujem!

Ale nechal som si to prejsť hlavou a večer som si inzeráty našiel na realitných portáloch. No poviem vám, nebolo to nič moc a inzeráty pôsobili veľmi nezaujímavo. Aj keď inzeráty viseli na internete len nejaký mesiac, tak toto jednoznačne bolo treba zastaviť, pretože by to mohlo skomplikovať celý predaj. Z bytu by sa po dlhšom čase stal ležiak a na inzerát by reagovalo stále menej ľudí. Nebolo mi to jedno aj z dôvodu, že išlo o môjho kamaráta, ale zachoval by som sa rovnako v každom prípade.

Stačila 1 správa a všetko sa zmenilo.

Poslal som majiteľovi správu s opisom všetkého, čo mu viem ponúknuť v rámci výhradnej spolupráce, ktorú určite neoľutuje. Vysvetlil som mu riziká a rozdiely v jednotlivých prezentáciách a výsledky mojej práce. Stačilo mu to, aj keď po dlhom presviedčaní, no dohodli sme sa. Stále som cítil, že tejto službe neverí a zmluvu sme podpísali len na 2 mesiace. Veril som totiž mojej službe natoľko, že som do toho nakoniec išiel.

S mojim kameramanom a fotografom sme v priebehu pár dní dali dokopy video a profesionálne fotky, na ktoré majiteľ bytu reagoval jednoznačne.

Vtedy na ňom začalo byť vidieť, že tomu začal veriť, že z obyčajného bytu vieme vyťažiť maximum len zmenou prístupu. Cenu sme nastavili vzhľadom na lokalitu pomerne vysoko, aj napriek tomu, že predaj musel byť čo najrýchlejší.

Bol to dosť silný oriešok splniť jeho obe podmienky.

Okrem bežného inzerátu na realitných portáloch sme pripravili aj web stránku nehnuteľnosti, v ktorej sme popísali všetky pozitíva tohto bytu a lokality. Video obhliadka bola na svete, web stránka a fotografie boli pripravené a mohli sme spustiť reklamu na sociálnych sieťach.

Reklama bežala naprieč sociálnymi sieťami od 16. augusta do 6. septembra a za tak krátky čas si web stránku nehnuteľnosti pozrelo až 3258 ľudí, čo je krásne číslo. Netrvalo však dlho a začal zvoniť aj telefón. Prvý obhliadkový deň so 4 záujemcami sme mali 3 dni po spustení predaja.

Jeden zo záujemcov odchádzal z bytu po obhliadke so slovami: „Do rána sa určite ozvem, ale na 99% to beriem“. Nechcel som sa tešiť predčasne aj keď som sa tomu veľmi tešil, ale počkal som si na to ráno a výsledok bol ešte lepší.

„Beriem na 100%, pripravte mi zmluvu!“

Potom bol už proces veľmi rýchly aj napriek viacerým pripomienkam advokátov a vinkulácii, nebola na celom predaji jediná chybička. Splnil som klientove podmienky do bodky, rýchly predaj bez znižovania ceny.

A takto to všetko prebiehalo:

16.8 – spustenie predaja

19.8 – 1. obhliadkový deň

24.8 – podpis rezervačnej zmluvy

9.9 – podpis kúpnej zmluvy

28.9 – odovzdanie bytu

Ak je niečo, načo nadám dopustiť pri každom predaji, tak je to kvalitná prezentácia. Je to prvý krok k tomu, aby sme dosiahli maximálne výsledky. Verím, že odteraz už bývalý majiteľ bytu bude vedieť, komu zavolať, ak niečo bude predávať a nestratí ani len jediný mesiac. A aj napriek jeho spokojnosti mi v schránke pristála táto recenzia práve od kupujúcej, ktorá mala doteraz len negatívne skúsenosti s fungovaním realitných kancelárii. Očividne sa nám podarilo jej názor zmeniť 🙂

Zobraziť ďalšie referencie?

Porozprávajme sa:

0911 337 969

alebo

info@ladislavsostak.sk

Bezplatný návod

*Časovo limitovaná ponuka

Ebook: 5 najčastejších chýb, kvôli ktorým predáte vašu nehnuteľnosť za menej peňazí